close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מסחר במניות- ממה צריך להיזהר?

מערכת שורשד טבת, תשעו16/12/2015

סחר במניות עשוי להניב תשואות יפות, אך חשוב לדעת שמדובר בשוק תנודתי יחסית ולכן צריך מאוד להיזהר

תגיות:

מניה היא תעודת שותפות בחברה, המראה את החלק היחסי השייך לבעל המניה. סחר במניות עשוי להניב תשואות יפות, אך חשוב לדעת שמדובר בשוק תנודתי יחסית. שוויה של המניה נקבע לפי כוחות השוק – כמה מוכנים אנשים לשלם על מניה ספציפית.

בטווח הקצר שווי המניה עשוי להיות מושפע מגורמים משתנים לחלוטין כגון, מצבים מדיניים-פוליטיים וגורמים נוספים. מכאן, שאמנם לטווח הארוך המניות משקפות את ערכה של החברה, אך בפועל יתכנו עליות ונפילות שהסוחר במניות יאלץ להתמודד עמן. למרות זאת, אנשים רבים מקווים להגיע למצב שבו הם סוחרים

במניות ומגיעים להכנסה שתספיק להם למחייה. אחרים רוצים רק 'לעשות קופה' ולהרוויח תשואה נאה באופן נקודתי. ישנו מי שחש תחושת החמצה כאשר יש לו הון ששוכב בחשבון חיסכון ועשוי היה לעשות תשואה נאה הרבה יותר באמצעות מסחר במניות.

סיכונים אותם יש לקחת בחשבון 

בבואכם להגשים את החלום ולהתחיל לסחור במניות יש לא מעט סיכונים שכדאי לקחת בחשבון. ראשית, צריך להבין שמדובר בפעילות הדורשת עצבים חזקים. אין סוחר שאינו מתנסה בהפסדים ובקשיים לאורך הדרך, וצריך לדעת כיצד להמשיך לפעול בקור רוח 'תחת אש'. אם כך, ההמלצה הראשונה היא להיערך נפשית. סיכון נוסף שמומלץ לקחת בחשבון הוא השליטה במהירות הפעולה. מומלץ לעשות שימוש בכלי מסחר מתקדמים ובמערכות מחשב ייעודיות. אלה יסייעו לך להישאר בשליטה טובה מכיוון שסחר במניות דורש מהסוחרים יכולת לפעול במהירות וביעילות ולהגיב בזמן הנכון לכל התפתחות.

סיכון חשוב אחר נובע בפשטות, מחוסר ידע. מדובר בתחום מורכב, וכאשר ניגשים אליו ללא כל ידע והכשרה הסיכוי לכישלון גדול. ישנם אמצעים מרובים להעמיק את הידע ולשפר את ההבנה: קורסים שונים, סימולטורים ומדריכים רבים הזמינים גם בחינם ואונליין. קיימים פורומים שעוסקים בתחום ומומלץ לעשות בהם שימוש במיוחד בתחילת הדרך ולהיעזר בידע של שחקנים ותיקים ומנוסים יותר. נושא נוסף שמומלץ לקחת בחשבון הוא ההיכרות עם העולם הפיננסי כולו, להחזיק את האצבע על הדופק ולהתמצא במצב הכלכלי-מדיני-פוליטי בכל רגע נתון. המסחר במניות מושפע מגורמים רבים ושונים: מה קורה עם שער הדולר? מה המצב בגוש היורו? האם כדאי להשקיע בסין? התנודתיות בשוק נובעת במידה רבה מאד מגורמים חיצוניים מסוג כזה ואחר המשקיע חייב להכירם היטב.

הרגע הקשה ביותר שעמו מתמודד אדם הסוחר במניות הוא הרגע שבו עליו לקבל החלטה: כאשר המניה יורדת מתי נכון לסגת ומתי עדיף לנשום עמוק ולחכות? קיימות שיטות שונות למדוד במצב הזה את הסיכוי מול הסיכון ולקבל החלטה מושכלת שאינה נובעת מפאניקה. המטרה היא לבנות תיק ההשקעות בצורה מיטבית כדי להשיג איזון מוצלח בין הסיכונים והסיכויים. בדרך זו כאשר אתם לוקחים סיכון בחזית אחת, יש באפשרותכם לאזן אותו - מעשית ונפשית - מול חזית אחרת שבה סיכוייכם השתפרו.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה